SOLID – Liskov substitution principle
Kolejną z zasad SOLID pozwalających na tworzenie dobrej jakości rozwiązań jest zasada Liskov substitution principle(Zasada podstawiania Liskov). Sformułowana ona została przez Barbarę Liskov w ksią...
Kolejną z zasad SOLID pozwalających na tworzenie dobrej jakości rozwiązań jest zasada Liskov substitution principle(Zasada podstawiania Liskov). Sformułowana ona została przez Barbarę Liskov w ksią...
Projektując poważny system musimy mieć na uwadze jego przyszłą ewolucję. Kolejną z zasad SOLID, która pozwoli nam w spokoju rozwijać nasz kod jest Open/closed principle. Mówimy nam ona o tym, że ko...
Sama umiejętność rozwiązania problemu nie jest wystarczająca, aby było ono dobrej jakości. W celu zapewnienia sobie spokojnej przyszłości w pracy z łatwym w rozwoju oraz utrzymaniu kodzie należy pr...
Wczoraj na blogu opisywałem rozwiązanie zadania „Misja Gynvaela 008”, jednak o ile udało się wygenerować mapę i odczytać hasło, to czas przetwarzania plików był stanowczo zbyt długi. Postanowiłem p...
Ostatnio wpadło mi w ręce zadanie podane przez Gynvaela na jednym z ostatnich streamów, które wydało mi się na tyle ciekawe, że postanowiłem je rozwiązać oraz opisać na blogu. Zapraszam więc do dal...
IT rozwija się niesamowicie szybko, w związku z tym pracując w branży należy śledzić zmiany, aby po prostu z niej nie wypaść. Jednak czyhają tutaj na nas pewne pułapki, w które samemu niestety uda...
W obecnych czasach każdy z nas posiada kilka urządzeń elektronicznych podłączonych do internetu. Duża część osób nie rozstaje się ze swoimi smartfonami, nosząc je cały czas przy sobie oraz nie wyłą...
W tym wpisie przedstawię w jaki sposób stworzyć tło z poruszającymi się cząsteczkami. Całość oparta będzie o element <canvas> oraz ES6. Wykorzystam tutaj kod, który już kiedyś stworzyłem jako...